Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Centrum prevence, Masarykův onkologický ústav v Brně
Buzová, Magdaléna ; Kraus, David (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nového Centra prevence rakoviny, stavby, která bude první svého druhu v České republice. Lokalitou projektu je svažitá parcela na jižním úbočí Žlutého kopce v Brně, náležící do areálu Masarykova onkologického ústavu. Hlavním úkolem Centra prevence je, kromě přirozeného rozšíření areálu stávající nemocnice, zaujmout a oslovit obyvatele města k tomu, aby překonali strach z neznáma, podrobili se preventivní prohlídce a v případě potřeby započali svou léčbu. Budova reaguje na tuto skutečnost a nachází cesty vedoucí nejen k oslovení široké veřejnosti, ale také k pomyslnému propojení přilehlého centra města a okolní obytné čtvrti s nemocničním areálem na Žlutém kopci. Svým prostorovým řešením návrh vytváří dynamickou kompozici budov dotvářející charakteristickou zástavbu nemocnice. Ústředními námětem práce je motiv vratkosti, rovnováhy a cesty, témata, která jsou pro nádorová onemocnění charakteristická.
Slovak Stations
Fábryová, Veronika ; Viazanička Ján, Mgr. art (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Bachelors thesis maps architecture of slovakian train stations. Using medium of photographic document work focuses on interiors of the stations and points out to the architecture of socialistic era in Slovakia.
Democratic Peace in Theory and Practice
Olejníková, Lenka Barbora ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Rychnovská, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Demokratický mír v teorii a praxi" usiluje o to, představit Teorii demokratického míru jako teorii mezinárodních vztahů s praktickým významem pro současnou politickou praxi. Teorie demokratického míru bude nejprve analyzována jako součást širší liberální tradice v oboru Teorie mezinárodních vztahů. Následovat bude výzkum, jakou má Teorie Demokratického míru přesnou souvislost s používanými nástroji mezinárodní politiky. Hlavním cílem práce je komplexní analýza povahy Teorie Demokratického míru s důrazem na její potenciální vliv na běžnou politickou praxi mezinárodních vztahů.
Nuclear-Weapon-Free Zones and the metaphysics of security communities: perspectives from Tlatelolco and Bangkok
Canola, Vanessa ; Hynek, Nikola (vedoucí práce) ; Solovyeva, Anzhelika (oponent)
š é á š ě ě ů ž ý ů ě í č ý ř ž š á í á ří á ý ó á ě ó ý í é ěř ú ě á í ž í ř ž ý ý í ě ší á ů í í é š ů á í ě ě á á é é ů é ý ří š š í í é ř í ě č í řá á í á í á í í é ě č í ří ž ý ý ř ěř ů čí í ý č é š ž ř áší ěží řístup k "akademické" diskusi. Pro odpověď á í í ý é á š ích "one elites interviews" a vybrala dvě ě í í ří é é ě ý í Asii: "Do jaké í ř í ě š é "bezpeč í komunity", koncept vytvoř ý ě ý Adlerem a Barnettem?", "Můž ř é á í í í í í ývojovou cestu: "mladá", "vzestupná" nebo "zralá" č í komunita?", "Jakou roli hrají í í é š ř ř á í á í á í á ích stran?". Vý ž ž í "tří ň ého" modelu a analý ý ý ří ý í ůž ž ý í ě é č í é "zralé" fá é ě á í é é ář á č á á í í ý ě ž ý ý í é ý č é ú
Doplněk - komparace odborného a školského pojetí
Hančin, Marek ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Hirschová, Milada (oponent)
Diplomová práce Doplněk - komparace odborného a školského pojetí zkoumá odborné a školské pojetí často diskutovaného větného členu doplněk. Autor v práci porovnává vybrané lingvistické přístupy k doplňku, svou pozornost klade primárně na podobnosti a rozdíly v jednotlivých koncepcích - co lingvisté (ne)považují za doplněk, jak je doplněk realizován, jaké je dělení doplňku. Ve školském pojetí autor analyzuje klíčové vzdělávací dokumenty (rámcové vzdělávací programy, požadavky k didaktickému testu z českého jazyka, požadavky k jednotné přijímací zkoušce z českého jazyka a učebnice užívané při výuce češtiny) a pohled vyučujících na tento větný člen. Autor si klade za cíl zjistit, je-li doplněk povinnou součástí vzdělávání a poskytují- li učebnice vhodnou oporu k funkční práci s doplňkem. V závěru práce autor na základě výše popsané analýzy navrhuje tři vlastní metodické lekce, které mohou být využity v hodinách českého jazyka. Východiskem pro tyto lekce jsou komunikační cíle výuky češtiny, konstruktivistický model výuky, integrace jazykové a slohové, příp. literární složky českého jazyka - koncepty taktéž rozebrané v teoretické části práce. Práce ukazuje značně rozkolísaný přístup k doplňku. Nejen že není lingvistický pohled na doplněk jednotní (někteří autoři jej uznávají, jiní odmítají), i pohled...
Integrovaná výuka českého jazyka na 2. stupni ZŠ
Kronovetrová Fingerová, Markéta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem integrované výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit možnosti a limity realizace této výuky. Podklady byly získávány prostřednictvím akčního výzkumu na ZŠ Na Rohu1 , kde autorka této práce celý rok učila ve třech osmých třídách. Pro tyto třídy navrhovala lekce založené na principech integrace složek českého jazyka, konstruktivismu a komunikačním principu. Ty dokumentovala a reflektovala. Druhotným cílem této práce bylo sledovat možnosti provádění samostatného akčního výzkumu v běžných podmínkách a na běžné základní škole, kde by se tento druh výzkumu mohl stát prostředkem k profesnímu rozvoji učitelů. Základ teoretické části práce tvoří kapitoly zabývající se mapováním různých koncepcí výuky českého jazyka a současné situace v České republice i v zahraničí. Na ně navazují kapitoly, které se zabývají principy, na jejichž základě byly stanoveny zásady pro tvorbu jednotlivých lekcí. Pozornost byla věnována též popisu zásad akčního výzkumu. Byly použity české i zahraniční zdroje. Gros empirické části je založeno na dokumentaci k jednotlivým lekcím. Celkově jich bylo vytvořeno 19, z toho 9 je zde podrobně zdokumentováno a reflektováno. Data byla získána ze dvou dotazníků, analýzy výstupů, skupinových rozhovorů s žáky,...
Využití projektové metody v lesních mateřských školách
Lyžbická, Olga ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika projektové metody. Cílem práce je popsat potenciál projektové metody a výzkumně ověřit využití v praxi lesních mateřských škol. Teoretická část vymezuje pojem projekt, uvádí historické i teoretické kontexty spojené se vznikem projektové metody a představuje praktické postupy při tvorbě projektů. Další část práce popisuje model kooperativního učení a uvádí informace související s uplatněním kooperativní výuky v pedagogické praxi. V práci je popsán koncept lesních mateřských škol, kde byl realizován výzkum. V praktické části byl uplatněn smíšený přístup. Výsledky kvantitativního výzkumu, realizovaného dotazníkovým šetřením mezi učiteli v lesních mateřských školách ukázaly, že učitelé zařazují projektovou metodu cíleně, hlavní benefity spatřují v celkovém rozvoji dětské osobnosti a v rozvoji učitelských profesních dovedností. Bariéry tvoří celková časová náročnost metody, týmová spolupráce a limity spojené s uplatňováním kooperativních způsobů práce. Hlavní pozornost výzkumné části práce byla věnována kvalitativnímu výzkumu, akční výzkum zjišťoval míru rozvoje kooperativních dovedností u dětí během čtyř vícedenních projektů v lesní mateřské škole. Výsledky ukázaly, že projektová metoda přispěla k rozvoji kooperativních dovedností u dětí v LMŠ ve třech...
Česká fotografie architektury ve dvacátých až padesátých letech 20. století
Kubištová, Mariana ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Schlosser Trnková, Petra (oponent) ; Pospěch, Tomáš (oponent)
Mariana Kubištová ČESKÁ FOTOGRAFIE ARCHITEKTURY VE DVACÁTÝCH AŽ PADESÁTÝCH LETECH 20. STOLETÍ Abstrakt Dizertační práce Česká fotografie architektury ve dvacátých až padesátých letech 20. století se zabývá tématem fotografie architektury, jež je vymezeno dvacátými až padesátými lety 20. století, soustředěno na české prostředí a zaměřeno zejména na stýkání fotografie se soudobými počiny na poli architektury, tedy na fotografii moderní architektury. Metodologicky téma zkoumá jak pohledem vycházejícím z vizuálních studií, tak aplikuje o něco tradičnější přístupy, které se snaží definovat fotografii architektury v závislosti na posláních, které vykonává, vymezit různé její kategorie, popsat její historii a jmenovat některé její důležité představitele. Každý z těchto přístupů je totiž schopen zachytit jiný aspekt sledovaného tématu. První část práce se pokouší odpovědět na otázku, co je to fotografie architektury, co za ni můžeme považovat a jak k ní lze přistupovat a interpretovat ji. Shrnuje také dosavadní poznání o historii tohoto oboru, a to jak u nás, tak v zahraničí. V neposlední řadě se pokouší nastínit historický, společenský a výtvarný kontext ve zkoumané době. Druhá část práce vychází z předpokladu, že jádro a největší objem vizuálního materiálu leží v oblasti živnostenské fotografie. Zkoumání...
Prostorová tvorba Huga Demartiniho
MATĚJKOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce s názvem "Prostorová tvorba Huga Demartiniho" je zpracovaná ve formě teoretické a tvůrčí praktické. Teoretická část se zabývá životem a dílem Huga Demartiniho se zaměřením na strukturální experimenty a prostorovou tvorbu. Součástí bakalářské práce je obrazová příloha, která doplňuje umělcovu tvorbu. Praktická část bakalářské práce se skládá ze tří plastik s dřevěnými prvky inspirovaných tvorbou Huga Demartiniho.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.